2012. április 21., szombat

Erdély Szívében: A Gróf Nyomában (2006)

Ballagok a hideg éjszakában,
Kezeim teljesen meg vannak fagyva,
Mögöttem kicsi falvak,
Előttem meredek sziklák, fenyőerdők.
                                                            
Vágtatok az ismeretlenbe,
Erdély szíve felé,
A csendet egy bagoly szakítja meg,
Csőrében egy döglött egér.

Egy kísérteties kastély rajzolódik ki a messzeségbe,
Valahol egy vonat halad el,
Folyók, patakok mellett haladok a semmibe,
A sötét erdőben semmit sem látok, elesek, és a hóba zuhanok.

Táskámban karók és feszületek,
Bár nem mutatom ki, de szívemben ott a félelem,
Keresem a véres herceget,
Hogy visszavegyem azt, ami az enyém: a hitvesem.

Ó, Mina, Szerelmem,
Miért hagytál el engem?
Drakula Gróf, az a bestia, bemocskol téged, de én nem engedem,
Végzek vele, Isten engem úgy segéljen...

Ó, miket beszélek?
Hiszen nincs is Isten,
Keresztények lelke kínoz engem,
Képmutató, hazug emberek.


A verset írta: Szabó Koppány (2006)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése